Formula 1 2025 Grand Prix Ουγγαρίας: Η McLaren κυριαρχεί αλλά ένας εμφύλιος ξεκινά
Ένα -δύο για την McLaren στην Ουγγαρία με νικητή τον Νόρις και δεύτερο τον Πιάστρι σε συνθήκες θρίλερ ενώ τρίτος τερμάτισε ο Ράσελ (Mercedes).
Τη 200ή της νίκη σε Grand Prix πέτυχε η McLaren στην Ουγγαρία. Θυμηθείτε πως η ομάδα είχε κολλήσει στις 182 νίκες για εννέα χρόνια. Πάντως παραλίγο η επιτυχία να χαθεί στους τελευταίους γύρους όταν ο Πιάστρι πίεσε πολύ τον Νόρις για τη νίκη. Το αποτέλεσμα μόλις 0,698 δευτερόλεπτα να χωρίζουν τις δύο McLaren στον τερματισμό.
Ο Νόρις κέρδισε τη μάχη με τον Πιάστρι και πήρε τη νίκη στην Ουγγαρία, ενώ ο Λεκλέρ τελείωσε τον αγώνα με... ποινή και απογοήτευση. Ο Λάντο Νόρις κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Όσκαρ Πιάστρι και να πάρει τη νίκη στο Grand Prix της Ουγγαρίας, επιλέγοντας μια ριψοκίνδυνη στρατηγική με ένα μόνο πιτ στοπ. Οι τελευταίοι 10 γύροι ήταν καταιγιστικοί, με τον Βρετανό να υπερασπίζεται τη θέση του απέναντι στον συναθλητή του και αντίπαλο στη μάχη του τίτλου. Ο Νόρις άντεξε τις επιθέσεις του Πιάστρι στη στροφή 1, με τον Αυστραλό να μπλοκάρει τροχούς σε μία προσπάθεια προσπέρασης — αλλά τελικά ο Βρετανός κράτησε τη θέση του, μετατρέποντας σε επιτυχία μια στρατηγική που ξεκίνησε στραβά.
Ο Πιάστρι ακολούθησε στρατηγική δύο πιτ στοπ, προσπαθώντας να κερδίσει τον poleman Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος διατήρησε την πρωτοπορία στην εκκίνηση και στον πρώτο γύρο. Το Ουγγρικό circuit, που επιβαρύνει πολύ τα πίσω ελαστικά, έκανε τη στρατηγική των δύο στοπ να φαίνεται ως η πιο ασφαλής. Ο Νόρις, αντίθετα, είχε κακή εκκίνηση. Αν και στην πρώτη φάση φάνηκε να απειλεί τον Πιάστρι, εγκλωβίστηκε στην πρώτη ζώνη φρεναρίσματος, δίνοντας την ευκαιρία στους Ράσελ και Αλόνσο να τον περάσουν από την εξωτερική στη στροφή 1.
Κατάφερε να ξαναπεράσει τον Αλόνσο δύο γύρους αργότερα, αλλά είχε δυσκολίες με τον Ράσελ. Εκεί αποφάσισε να ρισκάρει και να αλλάξει στρατηγική, παρατείνοντας το πρώτο του stint και κάνοντας το μοναδικό του πιτ στοπ στον 31ο γύρο — ποντάροντας ότι οι άλλοι θα χρειάζονταν δεύτερο πιτ στοπ. Ο Λεκλέρ μπήκε στα πιτ ξανά στον 40ο γύρο, δίνοντας στην McLaren χώρο να καθυστερήσει το πιτ στοπ του Πιάστρι για να κρατήσει περισσότερο τα ελαστικά του. Ο Πιάστρι σταμάτησε πέντε γύρους αργότερα και άρχισε να πιέζει τον Λεκλέρ, ο οποίος εκείνη τη στιγμή τα ήταν σε ένταση με τη Scuderia, διαμαρτυρόμενος για κακή προετοιμασία και χαμένη ανταγωνιστικότητα.
Ο Πιάστρι πέρασε δεύτερος στον 51ο γύρο και ξεκίνησε το κυνήγι του Νόρις. Μέσα σε 10 γύρους, ο Αυστραλός μείωσε τη διαφορά από τα 9 δευτερόλεπτα σχεδόν στο μηδέν. Στους τελευταίους πέντε γύρους, μπήκε στην ζώνη DRS και "γέμισε" τους καθρέφτες του Νόρις. Στον 68ο γύρο έκανε την πρώτη του απόπειρα, και στον επόμενο επιχείρησε να μπει στην εσωτερική, αλλά μπλόκαρε τους τροχούς του και βγήκε ελαφρώς εκτός στη στροφή 1. Χωρίς αρκετή φόρα στον τελευταίο γύρο, ο Πιάστρι αποδέχτηκε την ήττα του καθώς ο Νόρις πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού, μόλις 0,698 δευτερόλεπτα μπροστά του. Ο Ράσελ κατέκτησε την τρίτη θέση, καθώς ο Λεκλέρ –που από νωρίς είχε εκφράσει αμφιβολίες για το αν θα κρατούσε το βάθρο– δεν άντεξε. Ο Μονεγάσκος αμύνθηκε έντονα στην επίθεση του Ράσελ στον 61ο γύρο, με τον Βρετανό να παραπονιέται ότι ο Λεκλέρ μετακινήθηκε την ώρα του φρεναρίσματος. Στον επόμενο γύρο, ο Ράσελ πέρασε από την εσωτερική και εξασφάλισε το βάθρο. Ο Λεκλέρ δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για επικίνδυνη οδήγηση, αλλά το κενό με τον Αλόνσο ήταν αρκετό ώστε να κρατήσει την τέταρτη θέση.
Ο Αλόνσο δέχθηκε πίεση νωρίς από τον ταλαντούχο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο, αλλά κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του. Ο Μπορτολέτο πήρε την καλύτερη του θέση μέχρι στιγμής στη F1, τερματίζοντας έκτος, δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τον Λανς Στρολ. Ο Λίαμ Λόσον πέρασε τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος προσπάθησε να κρατήσει για πολλή ώρα το σκληρό σετ ελαστικών ενώ βρισκόταν πέμπτος, αλλά τελικά αναγκάστηκε να υποχωρήσει και τερμάτισε πίσω από τον πρώην ομόσταυλό του. Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι πήρε τον τελευταίο βαθμό τερματίζοντας δέκατος, παρά την πίεση του Ιζάκ Χαντζάρ, ο οποίος οδήγησε με τραυματισμένο χέρι από χαλίκια που τον χτύπησαν νωρίς στον αγώνα.
Η Formula 1 τώρα μπαίνει σε... διακοπές, με την αγωνιστική δράση να επιστρέφει στο τέλος του μήνα με το Grand Prix Ολλανδίας, στην πίστα του Ζάντβορτ, 29-31 Αυγούστου.